Bb cream Sublime di PuroBIO! Review!

Ciao ragazze!!!

Oggi parliamo di un prodotto a mio avviso molto interessante, la bb cream Sublime di PuroBio.

L’ho acquistata il mese scorso ed ho tante cose da raccontarvi a proposito di questo prodottino! Direi di iniziare subito con lo schema che adotto di consueto e cioè vediamo nel dettaglio le caratteristiche della bb e poi vi dirò la mia opinione personale in proposito🌹.

PACKAGING: La bb cream Sublime di PuroBio ha un packaging semplice ma carino. Si tratta di un tubetto in plastica sul quale sono presenti le informazioni principali scritte in nero su sfondo bianco. Sullo sfondo vi è poi un particolare molto carino: una foglia trasparente che lascia intravedere il contenuto della confezione, così da permettervi di avere sempre sotto controllo quanto prodotto vi è ancora all’interno; inoltre l’iconografia della foglia ci fa intuire subito che si tratta di un brand che attribuisce molta importanza verso ciò che è naturale.

Vi lascio una foto da me scattata alla bb in modo che possiate farvi un’idea più precisa e possiate riconoscerla immediatamente se ve la trovaste di fronte in uno store.

Eccola!! 🙂

 

 

 

 

CONSISTENZA DEL PRODOTTO: La bb cream Sublime di PuroBio ha una consistenza fluida, ed è reperibile in tre colorazioni, una chiara, una intermedia ed una più scura, numerate rispettivamente come 01, 02 e 03.

A COSA SERVE: La bb cream Sublime di Purobio è un prodotto con funzionalità cosmetica, in qualità di bb cream appunto, si propone di uniformare il colorito dell’incarnato e di renderlo più omogeneo mantenendo il giusto grado di idratazione della pelle.

A CHI È DESTINATO? Questo prodotto di make-up è indicato per ogni tipo di pelle, ma mi sento di consigliarlo principalmente a chi ha pelli miste, poiché posso darvi una mia opinione personale in qualità di tester con questa caratteristica: su di me è veramente perfetta perché mantiene la mia pelle idratata senza andare ad ungerla. 🙂

INCI: Ho deciso di differenziare con diversi colori i componenti dell’inci, in modo da evidenziare con colore verde gli ingredienti “sani”, in arancione quelli accettabili ed in rosso quelli che sarebbe stato meglio evitare!

Salvia sclarea flower/leaf/stem water (salvia sclarea (clary) flower/leaf/stem water)*, squalane, octyldodecanol, polyglyceryl-10 stearate, parfum (fragrance), polyglyceryl-10 myristate, mica, silica, olive glycerides, glyceryl caprylate, cetearyl alcohol, glyceryl stearate, sodium stearoyl lactylate, aqua (water), tocopherol, apricot kernel, oil polyglyceryl-4 ester, glycerin, microcrystalline cellulose, butyrospermum parkii butter (butyrospermum parkii (shea) butter), olea europea fruit oil(olea europea (olive) fruit oil), cellulose gum, maris aqua (sea water), hydrolyzed algin, chlorella vulgaris extract, cellulose.

Può contenere inoltre +/-: CI 77891 (titanium dioxide), CI 77491 (IRON OXIDES), CI 77492 (iron oxides), CI 77499 (iron oxides), CI 77019 (mica).

*gli elementi che presentano questo simbolo sono biologici/organici.

É BIO🌵? La bb cream Sublime di PuroBio è considerato un cosmetico organico.

ALTRE INFO: Sul packaging è riportatata questa indicazione: “Leggerezza e colore per la naturale bellezza della tua pelle.

Delicata idratazione”.

Inoltre la ditta produttrice sconsiglia l’applicazione diretta sul contorno occhi per cui prestateci attenzione se avete quell’area del viso particolarmente sensibile.

La bb cream Sublime si PuroBio presenta la certificazione CCPB (con certificato N° CB/20 rilasciato dal suddetto ente).

Inoltre è VEGANOK! E Nickel tested.

ML: 30 ml.

PAO: 6 mesi.

DOVE SI COMPRA? Potete acquistarlo nelle migliori bioprofumerie oppure on-line su numerosissimi siti rivenditori di cosmesi biologica.

Per quanto mi riguarda l’ho acquistato nello shop online Amazon.

PREZZO💲? Costa all’incirca 13€, centesimo più centesimo meno in base a dove la acquistate.

COSA NE PENSO? Probabilmente si sarà già capito nel corso della review la mia opinione a proposito della bb cream Sublime di PuroBio.. trovo che sia un prodotto meraviglioso!!

Vi racconto però anche la mia prima impressione e come poi questa si sia evoluta. Appena acquistato il prodotto non ero convinta che facesse per me, non mi piaceva l’odore che questo emetteva (al quale nel tempo mi sono invece abituata) e avevo l’impressione che la mia pelle lo tollerasse male, che mi facesse comparire qualche piccolo brufolino (cosa che non tendo quasi mai ad avere). In realtà ho perseverato nell’utilizzo del prodotto poiché ho notato subito che l’effetto di coprenza e di uniformità dell’incarnato fosse molto buono. Quello che ho capito è che la mia pelle, quando utilizzo un nuovo prodotto senza siliconi, ha bisogno di qualche giorno di assestamento per entrare bene in simbiosi con esso. La mia pelle ha bisogno di assimilare ripetutamente i principi attivi in esso contenuti, infatti come per altri prodotti bio, dopo qualche giorno i brufoletti se ne sono andati e non sono più comparsi.

Dunque la primissima impressione quasi negativa non era dovuta ad una problematica data dalla bb. Perseverando ho potuto constatare la bontà del prodotto, la pelle appariva subito vellutata a seguito dell’applicazione, è inoltre molto confortevole poiché riesco a tollerarlo in maniera ottima per tutta la giornata e quando vado a struccarmi la pelle non risulta ne affaticata ne arrossata. La colorazione che ho scelto (la 02) è veramente perfetta per il mio incarnato, in questo devo dire di essere stata molto fortunata perché avendolo scelto online non avevo avuto modo di provarlo. La durata della bb cream Sublime di puroBio. infine, è a mio avviso ottima se pensiamo alla tipologia di prodotto.

COME LO APPLICO? Ho provato diversi metodi di applicazione, la spugnetta, le mani, il pennello a lingua di gatto e li ho trovati tutti ottimi, ma trovo che il metodo migliore sia quello di utilizzare un pennello per fondotinta con diametro circolare e setole fitte. Se vi può interessare vi lascio il link ad uno dei miei video, nel quale vi mostro l’applicazione con questo tipo di pennello. Dal video poi potrete notare la colorazione e come si sposa con la mia tonalità d’incarnato, in modo da poter confrontare con la vostra e decidere quale colore può fare per voi, se siete intenzionate come me ad acquistarlo online.

VOTO? 10!!!!!!

LO RICOMPRO? Certamente!!!👌

Se vi piacciono le bb cream vi lascio il Link ad un altro articolo in cui vi parlo di un’altra che è molto piaciuta.

Ragazze la review finisce qui, ci aggiorniamo prestissimo con un nuovo articolo e con la recensione di tanti nuovi prodotti!!

Vi invito a passare anche dal mio Instagram per rimanere aggiornate.

A presto,

Stefy

 

48 Commenti

  1. Hi there,I log on to your new stuff named “bb cream Sublime PuroBio! Recensione e opinioni!” daily.Your story-telling style is awesome, keep doing what you’re doing! And you can look our website about [url=http://www.matb3aa.com/%D8%A7%D8%BA%D8%A7%D9%86%D9%8A-%D8%B4%D8%B9%D8%A8%D9%8A]اغانى شعبى[/url].

  2. Hello would you mind stating which blog platform you’re working with?
    I’m planning to start my own blog in the near future but I’m having a hard time deciding between BlogEngine/Wordpress/B2evolution and Drupal.
    The reason I ask is because your layout seems different then most blogs and I’m looking for something unique.
    P.S Apologies for getting off-topic but I had to ask!

  3. I’ve been browsing online more than 4 hours today, yet I never found any interesting article like
    yours. It is pretty worth enough for me. In my opinion, if
    all web owners and bloggers made good content as you did,
    the internet will be much more useful than ever before.

  4. Great blog you have here but I was wondering if you knew of any community forums that cover the same topics discussed here? I’d really love to be a part of community where I can get comments from other knowledgeable individuals that share the same interest. If you have any recommendations, please let me know. Many thanks!
    http://educationhints.eu

  5. My brother recommended I might like this web site. He was entirely right. This post actually made my day. You cann’t imagine just how much time I had spent for this info! Thanks!

  6. Simply wish to say your article is as surprising. The clearness in your post is simply excellent and i could assume you’re an expert on this subject. Fine with your permission let me to grab your feed to keep up to date with forthcoming post. Thanks a million and please continue the enjoyable work.

  7. Right nowCurrentlyAt this time it seemssoundslooksappears like BlogEngineMovable TypeDrupalExpression EngineWordpress is the besttoppreferred blogging platform out thereavailable right now. (from what I’ve read) Is that what you’reyou are using on your blog?

  8. When someone writes an paragraph he/she maintains the idea of a user in his/her brain that how a
    user can understand it. So that’s why this post is perfect.
    Thanks!

  9. My programmer is trying to convince me to move to .net from PHP.
    I have always disliked the idea because of the costs.
    But he’s tryiong none the less. I’ve been using WordPress on numerous websites for about
    a year and am anxious about switching to another platform.
    I have heard very good things about blogengine.net. Is there a way I can import all my wordpress posts
    into it? Any help would be greatly appreciated!

  10. Incredible! This blog looks just like my old one! It’s on a entirely different
    topic but it has pretty much the same page layout and design. Excellent choice of colors!

  11. Your style is so unique compared to other people I have read stuff from.
    Thank you for posting when you have the opportunity, Guess I’ll
    just book mark this site.

  12. Hi there are using WordPress for your blog platform? I’m new to the blog world but
    I’m trying to get started and create my own. Do you need any html coding knowledge
    to make your own blog? Any help would be greatly appreciated!

  13. wonderful put up, very informative. I’m wondering why the other specialists of this sector do not realize this.
    You must proceed your writing. I’m sure, you have a huge readers’ base already!

  14. Its like you read my mind! You seem to know so much about this, like you wrote the
    book in it or something. I think that you could do with a few pics to drive the message home a little
    bit, but other than that, this is wonderful blog.

    A great read. I’ll certainly be back.

  15. You actually make it seem so easy with your presentation but I find this topic to be actually something that
    I think I would never understand. It seems too complex and very broad for me.
    I am looking forward for your next post, I will try to get the hang of it!

  16. I’m not that much of a online reader to be honest but your blogs really nice,
    keep it up! I’ll go ahead and bookmark your website to come back later on. Cheers

  17. I will right away grab your rss feed as I can not in finding your email subscription link or newsletter service.

    Do you have any? Kindly allow me realize in order that I could subscribe.
    Thanks.

  18. Please let me know if you’re looking for a article writer for your site.
    You have some really good articles and I think I would be a
    good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d love to write some content for your blog in exchange for
    a link back to mine. Please blast me an email if interested.
    Regards!

  19. After going over a number of the blog posts on your web
    page, I honestly like your way of blogging. I
    added it to my bookmark website list and will be checking back
    in the near future. Please check out my web site too
    and tell me your opinion.

  20. Heya! I’m at work surfing around your blog from my new iphone!
    Just wanted to say I love reading through your blog and look
    forward to all your posts! Carry on the excellent work!

  21. What i do not realize is in fact how you are not actually much more well-appreciated than you might be right now. You’re so intelligent. You know therefore considerably in terms of this topic, made me personally consider it from a lot of various angles. Its like women and men aren’t fascinated until it is something to do with Woman gaga! Your personal stuffs excellent. All the time deal with it up!

  22. Good – I should certainly pronounce, impressed with your site. I had no trouble navigating through all the tabs as well as related info ended up being truly simple to do to access. I recently found what I hoped for before you know it in the least. Reasonably unusual. Is likely to appreciate it for those who add forums or anything, website theme . a tones way for your client to communicate. Nice task.

  23. wonderful post, very informative. I wonder why the other experts of this sector do not notice this. You should continue your writing. I’m sure, you’ve a huge readers’ base already!

  24. Hey! This is my first visit to your blog! We are a team of volunteers and starting a new project in a community in the same niche. Your blog provided us valuable information to work on. You have done a outstanding job!|

  25. Do you mind if I quote a couple of your posts as long as I provide credit and sources back to your webpage?
    My blog site is in the exact same niche as yours and my users
    would genuinely benefit from some of the information you present here.
    Please let me know if this ok with you. Thanks!

1 Trackback / Pingback

  1. içgiyimuw

Leave a Reply

L'indirizzo email non sarà pubblicato.


*